Management samenvatting
Dit boek gaat er vanuit dat het besturen van de output niet mogelijk is. Input en proces wel. Hierdoor zijn er uiteindelijk 4 mogelijkheden om je business onder controle te krijgen en dus te laten stijgen:
- Meer nieuwe leads
- Betere conversie tussen sales fasen
- Snellere conversie
- Méér bij je bestaande klanten
Dit boek behandelt deze 4 thema’s aan de hand van het credo: Stoppen met verkopen! Zorg dat je invloed krijgt op het inkoopproces. Verkopen tot kunst verheffen: Het is een VAK.
Re 1: Het gaat er vaak niet om, om meer leads te krijgen. Het gaat er om ze zichtbaar te krijgen voor verkopers en management en méér nog ze bestuurbaar te krijgen ten behoeve van een hogere output. Hoe dit te realiseren voor jezelf als verkoper en manager wordt uitgebreid beschreven.
Re 2: Als er al sprake is van verkoopfasen binnen de organisatie, dan wordt er niet / nauwelijks gestuurd op conversie. In dit boek wordt een compact en gefaseerd verkoopmodel geïntroduceerd en er wordt aan de hand van kordate stappen beschreven hoe conversie meetbaar inzichtelijk wordt gemaakt en dus bestuurd kan worden.
Re 3: Bij een zichtbaar verkoopproces is het dus ook mogelijk de tijd en vooral timing inzichtelijk te krijgen. Op basis van het centrale thema ‘commitment halen’ wordt ook hier uitvoerig een besturingsvariabele besproken.
Re 4: Aan de hand van een accountplan op 1 A4, wordt een doelen en dadenplan geïntroduceerd: de wens van elke verkoper en manager. Zeer bruikbaar en gevat verhaald met veel praktijkvoorbeelden en beeldmateriaal. Alle materialen zijn via www.stoppenmetverkopen.nl te downloaden.