Stoppen met verkopen - Zorg dat je invloed krijgt op het inkoopproces

Toegang tot website

 

Toegangscode aanvragen

Cover Boek Stoppen met Verkopen
 

Resultaat en Mens, beide centraal en cruciaal!

Robert Benninga - Mindpower International

‘Verkopen’ is voor mij altijd ‘helpen inkopen’ geweest. En het gaat ook altijd om twee essentiële zaken: 1. Het gewenste Resultaat
2. De factor Mens.

In de sales praktijk zie je vaak dat één van deze twee factoren extra of te weinig aandacht krijgt en dan is het proces uit balans. Ze zijn met elkaar verbonden als thee met heet water, als een hard gekookt eitje met een beetje zout. Als je niet weet waar je naartoe wilt, dan ben je net als Alice in Wonderland: “Als je bij een T-kruising komt, ...neem hem!” In sales, als in het hele leven, begint het met goed te weten wat je drijfveer is, vervolgens welke koers je dan dient te varen en uiteindelijk wat je concrete doel dan is. Veel te vaak zie en hoor ik zoiets als “We gaan ervoor”; dat is dan meestal best goed bedoeld, alleen is het nog veel belangrijker eerst te weten “Waar sta je voor?!”

Succesvolle sales heeft een goede structuur en een uitnodigende cultuur nodig. Joost Sliphorst ken ik al vele jaren. Hij combineert die twee uitstekend met elkaar en dit boek is de prachtige en krachtige resultante van een lang en mooi rijping proces, net als bij een mooie wijn of whisky werd en wordt Joost nog steeds beter met de jaren. Hij combineert effectief en affectief gedrag subtiel en doeltreffend in zijn Trackselling projecten en in dit stimulerende boek.

Uit mijn eigen mindpower ervaring weet ik met ons high performance leadership programma dat succesvolle (sales) executives en hun bedrijven altijd het volgende doen: Ze geven de richting aan, staan in contact met de realiteit, maken ruimte voor het leveren van prestaties, nemen de blokkades weg voor motivatie, dragen er zorg voor dat er voldoende mogelijkheid is om te kunnen presteren, het potentieel tot zijn recht kan komen en zich kan ontwikkelen, voortdurende aanpassing mogelijk is en dat dit leidt tot herijking van de richting. In zijn eigen taal en prima voorbeelden toont Joost hetzelfde en ligt daarmee volledig in lijn met de Global 2000 bedrijven benchmark. ‘In de roos!’. Nou lezen dus dit boek!

Robert Benninga
Mindpower International, Leadership auteur, -spreker en -coach.